AKTUALNOŚCI


331764962_3407372539552467_4991363762031028616_n


Laboratoria przyszłości – relacja z wykorzystywanego sprzętu w grudniu 2022


Laboratoria przyszłości – relacja z wykorzystywanego sprzętu w listopadzie 2022

Udział SP 13 w projekcie Aktywna Tablica

Nasza szkoła bierze udział w projekcie „Aktywna Tablica”. Więcej informacji znajdą Państwo pod linkiem

Laboratoria przyszłości – relacja z wykorzystywanego sprzętu w październiku 2022

Zapraszamy do udziału w Wielkiej Lidze Czytelników

Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskich Mistrzostwach Powiatowych Wielkiej Ligi Czytelników oraz VI Ogólnopolskim Konkursie Wielka Liga Czytelników. Konkurs czytelniczy skierowany jest do uczniów kl. 1-8. Polega on na czytaniu książek z listy konkursowej i rozwiązywaniu do nich testów.
W przypadku młodszych uczniów wskazane jest wspólne czytanie oraz pomoc rodziców przy wypełnianiu testów.

Kto wyrusza w podróż z bohaterami książek?

Szczegóły na: http://bibliotekasp13.blogspot.com/2022/10/wielka-liga-czytelnikow-ponownie-ruszamy.html

Laboratoria przyszłości – relacja z wykorzystywanego sprzętu we wrześniu 2022

Komunikat rzecznika praw dziecka w sprawie wsparcia w sytuacjach kryzysowych

plakat-po-ukrainsku

komunikat-rzecznika-praw-dziecka

plakat-po-polsku

Informacje o dysleksji

Lekki tornister

Przeciążone plecaki uczniów to poważny problem narzucający potrzebę edukacji i działań zaradczych. Kształtowanie prawidłowej postawy ciała jest jednym z warunków właściwego rozwoju fizycznego dziecka. Ciężkie tornistry mogą przyczynić się do niewłaściwej postawy, bólów kręgosłupa, zmniejszenia pojemności płuc. Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego waga plecaka nie powinna przekraczać 10-15 proc. masy ciała ucznia. Tornister powinien posiadać ergonomiczną, odpowiednio usztywnioną ściankę przylegającą do pleców, a jego ciężar – być rozłożony symetrycznie. Cięższe rzeczy należy umieścić na dnie, a lżejsze – wyżej. Zaleca się, by tornister miał równe, szerokie szelki, których długość umożliwi uczniowi jego swobodne wkładanie i zdejmowanie, jednocześnie zapewniając jak najlepsze przyleganie plecaka do pleców. Doradza się również dodatkowe zapięcie spinające szelki z przodu klatki piersiowej. Tornister należy nosić na obu ramionach.

Biblioteka w dniach 02-19.09 nieczynna.

Informujemy, iż biblioteka będzie nieczynna w terminie 2-19 września z uwagi na przygotowania kompletów ćwiczeń i podręczników dla naszych uczniów. Przyjmowane będą tylko zwroty książek wypożyczonych na okres wakacji oraz podręczników. Za utrudnienia przepraszamy.


ZAKOŃCZYLIŚMY II ETAP ZAKUPÓW SPRZĘTU W LABORATORIACH PRZYSZŁOŚCI

Informujemy, że nasza placówka zakończyła II etap zakupów sprzętu z projektu Laboratoria Przyszłości.
Celem projektu jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z zakresu STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Szkoła otrzymała kwotę 86 400,00 zł.
Zgodnie z założeniami projektu, w grudniu 2021 szkoła wydała 60% przyznanej kwoty http://sp13rudaslaska.pl/laboratoria-przyszlosci/
Pozostałe 40% przyznanej kwoty przeznaczono na zakup niżej wymienionego wyposażenia z kategorii „wyposażenie dodatkowe”:

gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest 2 3 sztuki wraz z oprogramowaniem oraz akcesoriami
klocki konstrukcyjne różne rodzaje
lodówka
komplet naczyń, kubków i sztućców
szafy na sprzęt – 3 sztuki
robot korbo
zestaw korbo code music 2 sztuki
laminarka
folie do laminowania
zestaw robotów ARTIE
blender kielichowy
kleje, pędzle, wkłady klejowe do klejenia na gorąco

Prezentację sprzętu można obejrzeć tu: https://tiny.pl/wmvwx

Sprzęt będzie wykorzystywany od września 2022 na zajęciach edukacyjnych, rewalidacyjnych, zajęciach z zakres u pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz na zajęciach dodatkowych.

LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci #CentrumGovTech #MEiN #technologie #edukacja #nauka #EdTech #EduTech #szkoła #innowacje

Serdecznie zapraszamy na rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023

Klasy II-III – godz. 9.15
Klasy IV-VIII – godz.10.00
Klasy I – 11.00- –

  • Udział w uroczystości rozpoczęcia nowego roku szkolnego na sali gimnastycznej.
    – Spotkanie z wychowawcą, podanie planu lekcji




Szanowni Państwo na Internetowej Platformie Specjalistyczno – Doradczej https://pwpp.uksw.edu.pl/ dostępne jest poradnictwo dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

NOWOŚĆ – poradnictwo psychologów z Ukrainy zarówno dla uchodźców jak
i osób, które przyjęły osoby do domu.
https://pwpp.uksw.edu.pl/aktualnosci/uczniowie-z-ukrainy-jak-reagowac-na-ich-najtrudniejsze-przezycia/

Zasady zapisów na spotkania https://pwpp.uksw.edu.pl/regulamin-doradztwa-psychologicznego/
Zgłoszenia do specjalisty można dokonać po wcześniejszym zalogowaniu się na Platformie.

Poniżej nazwiska psychologów z Ukrainy, godziny spotkań i obszar proponowanego poradnictwa.

Oleksander Tereshchenkopedagog, mgr psychologii, MBA, certyfikowany psycholog rodzinny.

Wtorek: 13:00 – 15:00
Środa: 13:00 – 15:30

Obszar proponowanego poradnictwa: adaptacja i asymilacja dzieci uchodźców z Ukrainy w Polsce, stosunki dzieci i rodziców w warunkach imigracji, przygotowanie nauczycieli do cech różnic kulturowych i mentalnych i podobieństw dzieci z Ukrainy, zwiększenie samooceny poprzez tworzenie planów na przyszłość, pedagogiczne doradztwo wychowawcze dla rodziców i nauczycieli, konflikt szkolny, komunikacja dzieci i dorosłych.

Maryna Doroshenko – pedagog, psycholog, dr PhD w dyscyplinie filologii,
 
Poniedziałek 19:00 – 20:30
Środa 17:00 – 18:30
Piątek 15:00-16:30

Obszar proponowanego poradnictwa: 
– pomoc psychologiczna w czasie wojny,
– przezwyciężanie uczuć lękowych, praca z negatywnymi emocjami i procesami (strach, niepokój, rozpacz, apatia, utrata sensu itp.),
– monitorowanie stanu psychicznego w warunkach wojny,
– przezwyciężanie zaburzeń stresu pourazowego,
– przezwyciężanie skutków traumy psychicznej,
– stabilizacja stanów emocjonalnych,
– adaptacja psychologiczna po przymusowej zmianie miejsca zamieszkania,
– pedagogiczne poradnictwo wychowawcze dla uczniów, studentów i nauczycieli, – skuteczna komunikacja itp.

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

Zapraszamy do zapisów na zajęcia w Państwa szkole, które będą się odbywać w poniedziałki o 14.45. Link do zapisów: https://www.silesia3d.pl/zajecia-cykliczne

Szkoła bierze udział w projekcie, który jest finansowany z UE i odbywa się na Politechnice Śląskiej.

Projekt przewiduje m.in. wsparcie dla dzieci i młodzieży
(w wieku 11-16 lat – tzw. starszy wiek szkolny), dla których zaplanowano w projekcie 3 rodzaje wsparcia:

  1. Zajęcia projektowe rozwijające kreatywność: 20h/grupę, prowadzone w grupach 10-osobowych.
  2. Zajęcia warsztatowe – sztuka krytycznego myślenia: 20h/grupę, prowadzone w grupach 10-osobowych.
  3. Wyjazd edukacyjny rozwijający kompetencje matematyczno-przyrodnicze w placówce typu Centrum Nauki Kopernik: 2 dni.

TEMATYKA:

1. Zajęcia w formie projektowej rozwijające kreatywność:

  • Kreatywność jako podstawa myślenia koncepcyjnego
     i innowacyjnego.
  • Kreatywność a rozwój mechatroniki.
  • Kreatywne wykorzystanie czasu wolnego.
  • Kreatywność w pracy artysty.

  2. Zajęcia warsztatowe – sztuka krytycznego myślenia:

  • Selektywne i krytyczne korzystanie z zasobów edukacyjnych.
  • Asertywność i sztuka argumentacji.
  • Sztuka podejmowania decyzji.
  • Myślenie pseudo-krytyczne a standardy intelektualne racjonalnego
    i krytycznego myślenia.
  • Rozpoznawanie własnych uczuć i emocji oraz emocji innych ludzi (empatia).

3. Wyjazd edukacyjny rozwijający kompetencje matematyczno-przyrodnicze

  • Zajęcia w pracowniach eksperymentalnych.
  • Zajęcia astronomiczne z obserwacjami.
  • Zwiedzanie obiektów naukowo-kulturalnych.
  • Warsztaty matematyczne (nauka poprzez zabawę).

List Ministra Edukacji skierowany do Pracowników Oświaty, Rodziców oraz Uczniów:

Rekrutacja do klas 1

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszej szkoły.

Wszelkie informacje dotyczące harmonogramu rekrutacji oraz komplet
dokumentów potrzebnych do zapisania dziecka do szkoły znajdą Państwo w zakładce: Rekrutacja
do klasy I

Życzenia Świąteczne od uczniów oraz nauczycieli !

https://drive.google.com/file/d/1vuHuF7V2yth5rgdZlCg4bDdWXbWWMRyo/view

Zapraszamy do udziału w obozie językowych. Więcej informacji znajdą Państwo w plakacie poniżej:

Informacje i wnioski dotyczące dowozu osób niepełnosprawnych

Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem roku szkolnego 2021/2022

Więcej informacji na temat przebiegu 1.09.2021 r. znajdą Państwo w pliku poniżej.

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z WYKAZEM PODRĘCZNIKÓW NA ROK SZKOLNY 2021/2022

WIRTUALNA WYSTAWA TALENTÓW NASZEJ SZKOŁY

Kliknij w obrazek i zaczekaj, to może potrwać.

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W SZKOLNYM KONKURSIE ZWIĄZANYM ZE ŚWIATOWYM DNIEM BEZ TYTONIU

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W DZIAŁANIACH W RAMACH PROJEKTU „DOBRODZIELNIA”

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W GRZE TERENOWEJ

Gra – wydarzenie

KLASY 4-8 zapraszamy na obiad od 31 maja.

Uwaga! Uwaga!

Szkoła Podstawowa nr 13 im. Alfreda Szklarskiego ogłasza nabór uzupełniający do klasy pierwszej na rok szkolny 2021/2022 w dniach 4-12 maja 2021. Rodziców zainteresowanych nauką swoich dzieci w naszej szkole zapraszamy do kontaktu.

21marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Z tej okazji Fundacja Edukacja Marzeń organizuje I Wirtualny Bieg Charytatywny. W geście solidarności z osobami z zespołem Downa załóż 2 niepasujące skarpety i ruszaj w BIEGU PO MARZENIA. Zrób zdjęcie podczas swojego kolorowego biegania i prześlij na adres konkurs13sp@interia.pl. Oficjalny termin imprezy to 21 marca, ale bieg możesz zrealizować od 19 do 21 marca. Jaki dystans musisz przebiec? Sam zdecyduj, ale fajnie, jeżeli będzie to chociaż 1km. Pamiętajmy, że cała akcja ma sprawić radość oraz pokazać, że akceptujemy i tolerujemy osoby z niepełnosprawnością. Organizatorzy zapewniają pamiątkowe dyplomy, satysfakcję i dobrą zabawę. Termin odbioru nagród zostanie podany na FB szkoły i stronie fundacji. Zapisy na bieg zostaną uruchomione w czwartek za pośrednictwem strony https://elektronicznezapisy.pl/event/5575/strona.html

Więcej informacji:
https://pl-pl.facebook.com/FundacjaEdukacjaMarzen/posts/803926943537475?__tn__=K-R

Regulamin:
http://edukacjamarzen.pl/bieg-po-marzenia/?fbclid=IwAR1Ii6tzOJZtGN61CSh-YagDR2XzrQWoBKPfEcjGFPvmjMshVc7ObpfYcPo#gallery

16.02.2020 , godz. 17.00
klasy 4-8
17.02.2020, godz.17.00
klasy 1-3
Zebranie odbędzie się na platformie Teams

REKRUTACJA

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Nauczyciele, Uczniowie klas ósmych,
Jak co roku staramy się Was wspomóc w trudnych decyzjach dotyczących dalszej ścieżki edukacyjnej ósmoklasistów oraz pomóc Wam w realizacji działań związanych z doradztwem zawodowym podejmowanych we współpracy z innymi instytucjami. Obecna sytuacja wyklucza wiele naszych udanych działań takich jak „Tydzień umiejętności zawodowych” czy  „Festiwal dobrych praktyk”.
Nie pozostajemy jednak bezczynni i w nadchodzących miesiącach chcemy dostarczać wszystkim zainteresowanym rzetelną informację.
Stąd też już dziś zapraszamy do „polubienia” i śledzenia naszej strony poświęconej rekrutacji na portalu Facebook:https://www.facebook.com/ZS1Rekrutacja [2]
Już teraz znajdziecie tam Państwo aktualny harmonogram rekrutacji, a w przyszłości inne materiały informacyjne – nie tylko o naszej szkole.

Serdecznie zapraszam do współpracy,
Z poważaniem
PAWEŁ CIEPLIŃSKI

Zapraszamy do udziału w konkursie. Więcej informacji poniżej.

Zapraszamy rodziców do zapoznania się z komunikatem Pani Dyrektor

Zapraszamy do zapoznania z życzeniami wolontariatu:

Mikołajkowy Turniej Czytania w języky niemieckim:

Tuż przed świąteczną przerwą uczennice naszej szkoły już po raz kolejny wzięły udział w Mikołajkowym Turnieju Czytania w języku niemieckim.
Wyniki konkursu:
1-sze miejsce – Gabriela (8b);
2-gie miejsce – Karolina (8c);
3-cie miejsce – Paulina (8c).
Serdecznie gratulujemy naszym zdolnym uczennicom!

Zrzut ekranu (6)

Zapraszamy do codziennego otwierania kalendarza adwentowego .

https://view.genial.ly/5fc6bdacadec290d0450abf0/interactive-content-kalendarz-su

Światowy Dzień AIDS

lub Światowy Dzień Walki z AIDS – święto obchodzone corocznie 1 grudnia z inicjatywy Światowej organizacji Zdrowia (WHO) od 1988 roku.
W tym dniu na całym świecie, w tym i Polski, odbywają się m.in. konferencje, happeningi oraz akcje edukacyjne dotyczące profilaktyki HIV/AIDS.

HIV to ludzki wirus niedoboru odporności.

Uczestnicy na znak solidarności z chorymi przywdziewają czerwoną wstążkę, a w wielu miastach na budynkach pojawiają się obrazy przedstawiające tematyczne hasła, a także duże czerwone flagi.

Światowy Dzień AIDS – Wikipedia, wolna encyklopedia

Zapraszamy do zapoznania się z pracami konkursu fotograficznego:

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami konkursu

Zapraszamy do zapoznania się zarządzeniem Pani Dyrektor:

INFORMACJA DLA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI

Na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 493
z późn.zm.) § 1 pkt.13) oraz obwieszczenia Departamentu Informacji i Promocji Ministerstwa Edukacji Narodowej, przekazuję informację o sposobie i trybie realizacji zadań szkoły, w szczególności w zakresie organizacji kształcenia specjalnego, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, indywidualnego nauczania, zajęć rewalidacyjnych.
Od dnia 26 października do 8 listopada 2020 r. w klasach 4-8, szkoła będzie realizowała w/w zadania za pomocą metod i technik kształcenia na odległość wg „Procedury nauczania w trybie hybrydowym lub zdalnym w Szkole Podstawowej nr 13 w Rudzie Śląskiej”. W klasach I-III w/w zadania będą realizowane w trybie stacjonarnym w szkole. W poniedziałek zostaną podane informacje na temat pracy świetlicy szkolnej, po dokonaniu diagnozy potrzeb.


Wicedyrektor szkoły.

Dzień-Komisji-Edukacji-Narodowej

Aktualny jadłospis na dany tydzień umieszczany jest na stronie świetlicy.

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z…

Prosimy o zapoznanie procedurą postępowania w okresie Pandemii w Szkole Podstawowej nr 13 w Rudzie Śląskiej. Więcej informacji w linku poniżej.

http://sp13rudaslaska.pl/wp-content/uploads/2020/09/Procedura-post%C4%99powania-w-okresie-pandemii-COVID19-w-Szkole-Podstawowej-Nr-13-im.-Alfreda-Szklarskiego-w-Rudzie-%C5%9Al%C4%85skiej.pdf


Zachęcamy do zapoznania się z powitaniem klas 2-8 przez Panią Dyrektor – Jolantę Srokę

ZAPISY    DO   ŚWIETLICY DO 3.09.2020

druk do pobrania w świetlicy lub na
stronie internetowej

Do świetlicy przyjmowane będą dzieci:

  • rodziców pracujących
  • rodziców samotnie wychowujących
  • dojeżdżające do szkoły busem

Dzieci przynoszą do świetlicy:

  • blok techniczny A4 z białymi  kartkami
  • blok techniczny A4 z kolorowymi
    kartkami.

ŻYWIENIE  W 
SZKOLE

ROZPOCZYNAMY OD  07.09.2020r.

OBIAD:   18 dni x 4,50zł = 81,00zł

Aby
skorzystać z obiadów rodzic/opiekun dziecka:

  • wypisuje” Kartę
    zgłoszenia dziecka na obiad w szkole” (druk do pobrania w świetlicy lub na
    stronie internetowej),
  • wrzuca ją do
    pudełka znajdującego się na stoliku przy świetlicy do 03.09.2020r.,
  • opłaca żywienie –  konto szkoły 
    (40 1050 1214 1000 0023 5612 4053) do 10. 09 2020r.

Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie.

Przedstawiamy harmonogram spotkań  dnia 01.09.2020 r.
Ze względu na obecną sytuację bardzo prosimy o przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego. Proszę aby na spotkania z wychowawcami klas 2-8 przychodzili sami uczniowie.
Dnia 01.09 zostanie udostępniona procedura bezpieczeństwa w szkole obowiązującą od 02.09.2020 na stronie internetowej szkoły i poprzez dziennik elektroniczny. Bardzo proszę w trosce o zdrowie własne i innych o bezwzględne stosowanie się do wytycznych.

Szanowni Rodzice uczniów klas 1

Spotkanie inauguracyjne odbędzie się 01.09 o godz.11.00 na sali gimnastycznej. Do szkoły należy wejść głównym wejściem. Po wejściu do szkoły należy bezwzględnie zdezynfekować ręce oraz mieć zakryte usta i nos. Ze względu na zachowanie dystansu społecznego dziecku może towarzyszyć tylko 1 osoba.
Na spotkaniu zostaną omówione wszystkie sprawy organizacyjne, zostanie też podana instrukcja logowania do dziennika elektronicznego. Na spotkaniu obecna  będzie dyrekcja, wychowawcy oraz kierownik świetlicy. Na spotkanie proszę zabrać długopis.

1
września – rozpoczęcie roku szkolnego.

Bez spotkania  ogólnego

Spotkania z wychowawcami z zachowaniem reżimu
sanitarnego

  • dezynfekcja
    rąk przy wejściu oraz zakrycie ust i nosa- odp. wychowawcy   klas
  • odbiór
    dzieci z podwórka szkolnego przez wychowawców
  • wejście
    i wyjście  ze szkoły wyznaczonym
    wejściem- odp. wychowawcy klas

kl.1- wejście główne sala
gimnastyczna – tylko 1 opiekun godz. 11.00, potem spotkanie z wychowawcami ,
dyrekcją, logopedą, kierownikiem świetlicy

klasy 2 wejście boczne

klasy 3- wejście główne

spotkania w salach lekcyjnych

Klasy 2 – godz. 9.00

2a p. Świerczok s.14

2b p. Reszkowska s.24a

2c p. Janota/Kurzydło s.13

Klasy 3- godz. 9.15

3a p. Lieber s.16

3b p. Hewlik/Wieczorek s. s.20a

3c p.Klimkiewicz/ Kowalczyk s.15

  • klasy
    4-8 – odbiór dzieci sprzed szkoły wychowawcy klas

 Spotkania w
salach :

klasy 4- godz. 9.30 – wejście główne

4a- p.Chylińska s.18

4b-p.Dziedzic s.6 (p. Mandrysz)

klasy 5- godz. 9.45- wejście główne

5a- p.Nowakowska 
s.10

5b- p.Szczepanik s.7

klasy 6 – godz. 10.00- wejście boczne

6a p. J.Kołodziej/ W.Skrzypiec- s.8

6b-p.Kot s.19

6d- p.M.Kołodziej – s. 14

6e- p.Rutkowska/ Bielawska- s. 15

klasy 7-godz. 10.15- wejście boczne

7a-p.Mikoda s.24

7b-p.Bernat s.17

7c- p. Gratsch/ Galwas s.22

7d- p.Szindler s.7

klasy 8 – godz. 10.30-  wejście przy sali gimnastycznej

8a- p. Wawrzynek s. 23

8b- p. Niezgoda s.4

8c- p. Kowalska 
s. 18

Powitanie, podanie planu lekcji oraz zasad reżimu
sanitarnego obowiązujących w szkole od 02.09.2020- wychowawca klas.

UWAGA !

Szczegółowe informacje dotyczące rozpoczęcia roku szkolnego 2020/21 pojawią się na stronie w czwartek 27. 08.2020

Zakończenie
roku szkolnego 2019-20 – do Społeczności Szkolnej
.

    ,, To możliwość
spełnienia marzeń

sprawia ,że życie jest tak fascynujące….’’

P. Coelho

Drodzy Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie!

Po raz pierwszy w
swojej karierze zawodowej przyszło mi żegnać się ze Społecznością Szkolną bez możliwości spotkania na uroczystości
podsumowującej rok szkolny. Był to i jest nadal dla nas wszystkich bardzo
trudny  czas, w którym musieliśmy pokonać
wspólnie wiele barier. Ale z tym większą satysfakcją przekazuję dzisiaj dla
całej Społeczności Szkolnej te słowa :

Kochani Uczniowie! Już za
parę dni  odbierzecie swoje świadectwa,
kolejną przepustkę ku dorosłości. Niespełna dziesięć miesięcy temu witaliśmy
pierwszoklasistów. Staliście wtedy na Sali gimnastycznej, trochę niepewni,
zagubieni, ale przez ten rok szkolny nabyliście nowe umiejętności,
otworzyliście – z pomocą Waszych wychowawców – wielką skarbnicę mądrości.

Kochani Absolwenci, jeszcze
rok temu nie myśleliście, że tak szybko nadejdzie czas pożegnania z naszą
szkołą. Macie za sobą bardzo ważny etap nauki – tu uczyliście się pierwszych
liter, tu poznawaliście skomplikowaną tabliczkę mnożenia. Za parę dni swojej
pierwszej szkole powiecie „do widzenia”.  Wierzę  głęboko, że przez kolejne etapy nauki
będziecie wykorzystywać wiedzę z tej wielkiej księgi mądrości, którą
poznawaliście właśnie w tej szkole. Mam nadzieję, że z łezką w oku będziecie
zawsze wracali do wspomnień ze szkoły podstawowej.

Drodzy Nauczyciele! Żegnam
się dziś z Państwem  na dwa miesiące.
Miniony rok szkolny był kolejnym rokiem Waszej wytężonej pracy, każdego dnia z
wielką troską i odpowiedzialnością patrzyliście na swoich wychowanków. Zawsze
przyświecała Wam myśl o rzetelnej pracy nad wpajaniem naszym uczniom
najważniejszych wartości. Za ten trud w tak specyficznym czasie dziś składam
Wam serdeczne podziękowanie.

Drodzy Rodzice!
Szczególnie Państwu należą się słowa wdzięczności za wspieranie nas w pracy
wychowawczej. Dziękuję za współpracę, za okazaną życzliwość. Wierzę, że nadal
mogę liczyć na Waszą pomoc. Zwracam się również do rodziców klas VIII, którzy
przez dwa etapy edukacyjne w naszej szkole służyli nam swoją radą, wsparciem i
pomocą. Dziękuję za czas spędzony z nami, za Państwa zaangażowanie i otwartość
na potrzeby szkoły.

Kochani! Mimo trudnego czasu, w
jakim przyszło nam funkcjonować, życzę wszystkim zdrowych, wspaniałych wakacji,
dużo słońca i radosnych chwil, jednak pamiętajcie, że właściwy odpoczynek to
odpoczynek bezpieczny, zadbajcie więc o swoje bezpieczeństwo, szczególnie na
drogach i nad wodą. Za dwa miesiące mam nadzieję spotkamy się już w murach
szkoły,  wypoczęci i gotowi do dalszej
pracy. Czego wszystkim gorąco życzę.

Jolanta Sroka- dyrektor szkoły.

PODZIĘKOWANIA DLA SPONSORÓW

Wykaz podręczników na rok szkolny 2020/2021

Drodzy Ósmoklasiści!

Na stronie Kuratorium Oświaty znajduje się link do „Elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na platformie Vulcan Śląskie Nabór”. W zakładce „pomoc” i „pliki do podrabia”, zamieszczono „Podręcznik dla kandydata” i „Przeglądanie oferty edukacyjnej i rejestracja wniosku”.

http://www.kuratorium.katowice.pl/index.php/rodzice-i-uczniowie/rekrutacja/elektroniczna-rekrutacja-do-szkol-ponadpodstawowych-na-platformie-vulcan-slaskie-nabor/

https://slaskie.edu.com.pl/kandydat/app/

http://www.kuratorium.katowice.pl/index.php/rodzice-i-uczniowie/rekrutacja/elektroniczna-rekrutacja-do-szkol-ponadpodstawowych-na-platformie-vulcan-slaskie-nabor/

https://slaskie.edu.com.pl/kandydat/app/

Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi odnośnikami dotyczącymi kształcenia na odległość

https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_w_szkolach_i_placowkach_przedluzone_do_26_czerwca_br_-_komunikat_MEN.DOCX

https://dokumenty.men.gov.pl/Nowelizacja_Rozporzadzenia_MEN_30b.pdf

Zapraszamy do zapoznania się regulaminem i harmonogramem rekrutacji do szkół ponadpodstawowych

www.gov.pl/web/edukacja/harmonogram-rekrutacji-do-szkol-ponadpodstawowych-na-rok-szkolny-20202021
https://dokumenty.men.gov.pl/Terminy_postepowania_rekrutacyjnego_2020-2021.docx
https://dokumenty.men.gov.pl/Terminy_postepowania_rekrutacyjnego_2020-2021.pdf
https://dokumenty.men.gov.pl/Harmonogram_rekrutacji_do_szkol_ponadpodstawowych_-_komunikat_MEN.DOCX

Szanowni Państwo,

W związku z pogarszającą się sytuacją epidemiczną w województwie śląskim zgodnie z paragrafem 18 ustęp 2 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Sportu z dnia 31.12.2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U.2003 poz. 69 ze zm. ), Prezydent Miasta Grażyna Dziedzic podjęła decyzję o zawieszeniu zajęć na okres 2 tygodni tj. do 05.06.2020r.
Ponadto Pani Dyrektor, zwróciła się z prośbą o możliwość przeprowadzenia badań przesiewowych dla pracowników pedagogicznych oraz pracowników administracji i obsługi naszej szkoły, informując, że w czasie zawieszenia zajęć kontynuowane będzie nauczanie zdalne.

Będziem informować na bieżąco o podejmowanych decyzjach.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami konkursu „Setna rocznica urodzin św. Jana Pawła II ”

Zachęcamy do zapoznania się z wytycznymi MEN dotyczącymi funkcjonowania szkół od 25.05.2020 z dnia 14.05.2020 r.

https://www.gov.pl/web/edukacja/wytyczne-gis-mz-i-men-dla-szkol-podstawowych
https://www.gov.pl/attachment/ded81661-aa44-4d52-a857-50df39d27113 https://www.gov.pl/attachment/7435d2d8-ab7e-4733-bf36-98a016b7dd8c

Drodzy
Rodzice!

        Niestety brak możliwości powrotu do
szkoły przedłuża się, dlatego też, jako szkolni specjaliści, proponujemy
dodatkową formę kontaktu poprzez dyżury w programie MicrosoftTeams. Możemy odbywać rozmowy lub porozumieć się za pomocą czatu z
konta ucznia. Oczywiście dziennik elektroniczny jest podstawową formą
wymiany informacji,
czasem jednak potrzebujemy rozmowy, aby dopytać o pewne
kwestie czy po prostu usłyszeć się wzajemnie.

Poniżej
podajemy godziny dyżurów w MicrosoftTeams:

Psycholog
szkolny – Beata Dyjas                 dyżur
w środy 17.00-18.00

Psycholog
szkolny – Katarzyna Prajsnar       dyżur w
czwartki 10.00-11.00

Pedagog
szkolny – Beata Pawlak                 dyżur
we wtorki 10.00-11.00

oraz w
czwartki 16.00-17.00

Jeśli
będziecie Państwo chcieli ustalić inny termin, to prosimy o kontakt poprzez
dziennik elektroniczny –  indywidualnie
dopasujemy datę i godzinę.

Pozdrawiamy

Szanowni Rodzice!
Obecnie wszyscy borykamy się z nową rzeczywistością, która wydaje się trudna. Zdajemy sobie sprawę, że w ostatnim czasie otrzymujecie Państwo mnóstwo wiadomości i materiałów do przepracowania z dziećmi. Jako szkolni specjaliści chcemy wspierać również Państwa w tak trudnym czasie. W związku z tym, że nie chcemy jednak zasypywać Was ciągłymi wiadomościami i informacjami, od dziś uruchomiłyśmy bloga. Postaramy się, co jakiś czas, publikować posty z różnymi ciekawymi informacjami czy materiałami. Mamy nadzieję, że to choć trochę pomoże, a jednocześnie nie będzie dodatkowo Państwa obciążać.
Proszę pamiętać, że jako specjaliści szkolni, pozostajemy do Państwa dyspozycji – można się z nami kontaktować poprzez dziennik elektroniczny.

Blog:
 https://pedagogpsychologsp13.blogspot.com/

Pozdrawiamy
Pedagog szkolny – Beata Pawlak
Psycholog szkolny – Beata Dyjas
Psycholog szkolny – Katarzyna Prajsnar

Plan lekcji w TVP

INFORMACJA DLA RODZICÓW/OPIEKUNÓW UCZNIÓW, KTÓRZY ZŁOŻYLI WNIOSKI O PRZYJĘCIE DO KLASY 1 W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

LISTA KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO KLASY I W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 13 NA ROK 2020/2021

ZAPRASZAMY UCZNIÓW, JAK I RODZICÓW DO ZAPOZNANIA SIĘ Z WIADOMOŚCIAMI OD PEDAGOGA I PSYCHOLOGA SZKOLNEGO

NOWY PLAN LEKCJI

W związku z panującą sytuacją epidemiologiczną został wprowadzony nowy plan lekcji. Umieszczony jest w zakładce Strefa ucznia-> Plany zajęć szkolnych

PORADY DLA RODZICÓW I UCZNIÓW JAK…

INFORMACJE DOTYCZĄCE REKRUTACJI DO KLAS 1

Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną Dyrekcja SP 13 zwraca się z uprzejmą prośbą o przesyłanie formularzy rekrutacyjnych do klasy 1 na maila szkoły:
sp13@alfred.sileman.pl 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Wszyscy chętni Rodzice, których dzieci uczą się na podręcznikach z Nowej Ery mogą bezpłatnie po zalogowaniu się na stronę Nowej Ery uzyskać dostęp do podręczników w wersji elektronicznej dla swoich dzieci.

INFORMACJA DLA RODZICÓW I UCZNIÓW

W związku z obecną sytuacją psycholog oraz pedagog szkolny w razie potrzeby zapraszają do kontaktu za pomocą Dziennika Elektronicznego.

                                               Z
pozdrowieniami Beata Dyjas oraz Beata Pawlak

WAŻNE
Ósmoklasisto, rodzicu … – powtórki dla klas ósmych
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Jaworznie przez najbliższe dni będzie przygotowywała zadania powtórkowe dla uczniów klas ósmych z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego.
Każdy taki zestaw zadań będzie się składał z: zadań z języka polskiego zorganizowanych wg lektur obowiązkowych w klasie VII-VIII,
zadań z matematyki zorganizowanych wg kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej, zadań z języka angielskiego – zorganizowanych wg umiejętności.
Zapraszamy do intensywnej pracy:
Powtórka nr 1 –
http://www.oke.jaworzno.pl/…/materi…/20200316_SP_Dzien_1.pdf
Plik dźwiękowy z języka angielskiego-
http://www.oke.jaworzno.pl/…/zalacz…/eo/materialy/D1_At2.mp3OKE.JAWORZNO.PLwww.oke.jaworzno.pl

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 13 informuje,że w dniach od 16-25.03.2020r. prosi wszystkich Petentów o ewentualny kontakt tylko telefonicznie lub internetowo poprzez email szkolny lub dziennik elektroniczny. Zaleca się również ograniczenie wizyt w sekretariacie szkoły.

Zachęcamy uczniów przygotowujących się do egzaminu do korzystania z materiałów przydatnych i pomocnych w systematyzowaniu, utrwalaniu wiedzy, a także wspierające ich w przygotowaniach do egzaminów.

Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych

Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:

Aktualizacja rozporządzenia ZFŚS dotyczące pomocy zdrowotnej. Więcej szczegółów w linku:
http://sp13rudaslaska.pl/strefa-nauczyciela/zakladowy-fundusz-swiadczen-socjalnych/

Zachęcamy do zapoznania się z zaleceniami Ministra Edukacji.

DZIEŃ OTWARTY W NASZEJ SZKOLE!

Zapraszamy serdecznie już 02.03.2020 r. od godziny 17-tej!

Zebranie z rodzicami uczniów kl. I- III
Serdecznie zapraszamy na zebranie z rodzicami, które odbędzie się dla rodziców uczniów kl.I – III dnia 12 lutego 2020r. o godz.17.00. Rozpoczynamy od spotkania na sali gimnastycznej.

Zebranie z rodzicami uczniów kl. IV- VIII
Serdecznie zapraszamy na zebranie z rodzicami, które odbędzie się dla rodziców uczniów kl.IV – VIII dnia 11 lutego 2020r. o godz.17.00. Rozpoczynamy od spotkania na sali gimnastycznej.

Zapraszamy do udziału w konkursie fotograficznym!

Konkurs ortograficzny w języku angielskim!

Zapraszamy do udziału w konkursie ortograficznym w języku angielskim, czyli napisaniu dyktanda, organizowanym we współpracy z szkołą językową Helen Doron. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas 2-8. Zainteresowanych prosimy o kontakt z panią Mikodą – sala nr 24. Etap szkolny odbędzie się 12 lutego.

Szkolny Balik

4 lutego odbędzie się balik dla uczniów naszej szkoły.

Klasy I-III godz. 14.00-16.00

klasy IV-VIII godz. 16.30-19.00

Serdecznie zapraszamy !

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z MIKOŁAJKOWEGO TURNIEJU CZYTANIA W JĘZYKU NIEMIECKIM

Konsultacje dla rodziców – 16.12.2019r.
Serdecznie zapraszamy na konsultacje rodziców uczniów kl. I -VIII w najbliższy poniedziałek tj.16.12 2019r. w godz.17.00-18.30.

Ogłaszamy wyniki konkursu fotograficznego! Szczegóły w załączniku – wyniki konkursu

Prosimy o pomoc w głosowaniu na nasz szkolny projekt! Więcej szczegółów w linku poniżej:

https://projektanciedukacji.pl/projekt?id=9503

 

Zapraszamy  do udziału w „Bożym Narodzeniu w pudełku po butach”. Szczegóły w plakacie poniżej.

Zapraszamy do udziału w akcjach:

Zapraszamy do zapoznania się z działaniami szkolnego koła wolontariatu i kółka misyjnego MÓJ SZKOLNY KOLEGA Z AFRYKI

 

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy Biblijnej

 

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z dnia Święta Niepodległości. ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

 

Zapraszamy do zapoznania się z informacją Głównego Inspektoratu Sanitarnego na temat potencjalnych zagrożeń związanych ze stosowaniem elektronicznych papierosów. Informacja-na-temat-zagrożeń-dotyczących-e-papierosów

 

Zapraszamy do udziału w konkursie fotograficznym.

Pragniemy poinformować, że nasz szkoła otrzymała Złotą Odznakę Honorową za zasługi dla województwa śląskiego!

Zapraszamy do zapoznania z relacją ze ŚLUBOWANIA PIERWSZOKLASISTÓW W SP 13 !

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że dziś została uruchomiona całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Każda młoda osoba, która zechce porozmawiać o swoich problemach może ZADZWONIĆ POD BEZPŁATNY numer telefonu 800- 080- 222 i uzyskać pomoc od doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników. Więcej informacji znajdą Państwo TUTAJ oraz na plakacie poniżej.

 

 

Uprzejmie informujemy:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rudzie Śląskiej zaprasza rodziców/opiekunów uczniów z zespołem Aspergera/autyzmem na warsztaty informacyjne i zwiększające umiejętności wychowawcze. Problemy, jakie będą poruszane, odnosić się będą do uczniów z przedziału wiekowego, obejmującego II etap edukacyjny (IV-VIII klasa szkoły podstawowej). Zajęcia rozpoczynają się 01.10.19 r. o godzinie 16:30. Kolejne spotkania przewidziane są co 2 tygodnie, o tej samej godzinie. Planuje się realizowanie zajęć w I semestrze roku szkolnego 19/20. Zajęcia będą odbywać się w budynku poradni na Bykowinie, ul. Chrobrego 6. Osoby zainteresowane proszone są o wcześniejsze, telefoniczne (tel. 32-2487-306) potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu. Zajęcia będą prowadzone prze mgr Beatę Dyjas i mgr Agnieszkę Jopert. 

Serdecznie zapraszamy na ślubowanie klas pierwszych, które odbędzie się 08.10.2019r. o godz. 17.00.

PODZIĘKOWANIE
Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 13 w Rudzie Śląskiej składa serdeczne podziękowania wszystkim Mieszkańcom Rudy Śląskiej, którzy oddali swój głos na projekt z budżetu Obywatelskiego 

,,Ścieżkę aktywizującą przy SP-13″.

Miło nam poinformować, że nasz projekt uzyskał odpowiednią ilość głosów i dlatego też teren za naszą szkołą zostanie zagospodarowany za fundusze z budżetu obywatelskiego.

Więcej informacji przedstawiono na stronach internetowych:

https://rudaslaska.budzet-obywatelski.org/wyniki

https://rudaslaska.budzet-obywatelski.org/projekt/5685

Głosuj na NASZĄ SZKOŁĘ!!!

Drodzy Rodzice!

Jak co roku w naszym mieście można pozyskać fundusze na zagospodarowanie terenu z budżetu obywatelskiego.

Nasza szkoła przedstawia projekt, który przeszedł weryfikację urzędu miasta. Dotyczy on zmodernizowania terenu za budynkiem szkoły oraz wyposażenia go w kilka urządzeń siłowni zewnętrznej, stoliki i ławki z planszami do gry w szachy, warcaby oraz chińczyka, minipark linowy oraz tzw. linarium do wspinaczki dla dzieci.

Aktualnie odbywa się głosowanie obywateli naszego miasta na projekty, które zostały do niego dopuszczone.

Bardzo prosimy całe rodziny o zagłosowanie na nasze przedsięwzięcie, które otrzymało numer 45 (jest to projekt duży) i nosi nazwę: „Ścieżka aktywizacyjna”. Będzie ona służyła zarówno całej szkole jak i społeczności Bielszowic.

Można głosować:

-drogą elektroniczną, za pomocą formularza, dostępnego na platformie elektronicznej (https://rudaslaska.budzet-obywatelski.org)

-za pomocą papierowych kart do  głosowania w wyznaczonych punktach (urząd miasta, biblioteki publiczne)

Więcej szczegółów dostępnych  u Wychowawców klas. Graficzne przedstawienie projektu zostało powieszone na drzwiach wejściowych szkoły.

 19 oraz 20 września w szkole będą robione zdjęcia klasowe.

Informacje dotyczące ubezpieczenia:

 

Serdecznie zapraszamy na zebrania z rodzicami, które odbędą się :

Klasy 1-3 – 25.09 (środa)- godz.17.00-spotkanie organizacyjne z dyrektorem szkoły na sali gimnastycznej- zapoznanie z dokumentami szkoły, spotkanie organizacyjne z wychowawcą – zapoznanie z wymaganiami, dokumentami szkoły, nowym prawem oświatowym;

Klasy 4-8- 24.09 (wtorek) – godz.17.00 – spotkanie organizacyjne z dyrektorem szkoły na sali gimnastycznej- zapoznanie z dokumentami szkoły, spotkanie organizacyjne z wychowawcą – zapoznanie z wymaganiami, dokumentami szkoły, egzaminem 8-klasisty …

 

Uwaga!

Uprzejmie informujemy, iż w dniach 2.09-16.09. biblioteka szkolna będzie nieczynna ze względu na trwające prace związane z udostępnieniem podręczników. Przyjmowane będą tylko zwroty książek wypożyczonych na okres wakacji oraz podręczników na egzaminy poprawkowe. Za utrudnienia przepraszamy.

Zapisy do świetlicy i na obiad w roku szkolnym 2019/20 
Zapisy do świetlicy i na obiad

KOSZTORYS OBIADÓW I semestr 2019/20

 

Termin płatności za obiady od 1 do 10 bieżącego miesiąca za dany miesiąc.

 

Wrzesień

Obiad od 5.09 2018 – 17 dni x 4zł=68zł

Październik

22 dni x 4zł=88zł

14.10.2019 – Dzień nauczyciela – dzień opiekuńczo-wychowawczy, obiadu nie będzie

Listopad

19 obiadów x 4zł=76zł

Grudzień

14 dni x 4zł=56zł

Obiad będzie do 19.12 2019

20.12.2018 – klasowe wigilie, obiadu w tym dniu nie będzie.

Styczeń

16 dni x 4zł=64 zł

Ferie zimowe – 13.01.2020 do 25.01.2020

Zapraszamy do zapoznania się z pismem Zastępcy Prezydenta Rudy Śląskiej, dotyczącego leczenia stomatologicznego.

Pismo dotyczące leczenia stomaologicznego

UWAGA! 

UWAGA!

W związku z zapowiadanymi spadkami temperatury powietrza, informujemy, że w poniedziałek, tj. 17.06.2019 r. w naszej szkole obowiązuje standardowy plan lekcji. Lekcje trwają po 45 min, a przerwy po 10 minut, z wyjątkiem przerw obiadowych, które trwają po 20 minut.

Zawiadamiamy również, że we wtorek 18.06.2019 r. odbywają się zajęcia z wychowawcą.

 

UWAGA!

Ze względu na utrzymującą się wysoką temperaturę zajęcia szkolne od dnia 11.06.-14.06.19 r. lub do odwołania odbywają się według poniższego harmonogramu:

1. 8-8.30
2. 8.35-9.00
3. 9.10-9.40
4. 9.45-10.15
5. 10.20-10.50
6. 10.55-11.25- I przerwa obiadowa
7. 11.45-12.15- II przerwa obiadowa
8. 12.35-13.05
9.13.10-13.40.

Wykaz Szkół Dla Absolwentów SP

Szkoły dla absolwentów_SP_G_pismo_dyr_szkół

Wykaz szkół dla absolwentów SP i G_2019

Uroczyste zakończenie klas 8 – 18.06 godz. 17.00

Zakończenie roku szkolnego  19.06 – klasy 1-3 godz. 9.15

klasy 4-8 – godz. 10.00.

Uprzejmie zapraszamy!

Dyrekcja szkoły i grono pedagogiczne zaprasza 29 maja 2019 r. o godzinie 17.00 do świetlicy szkolnej na zebranie dla rodziców dzieci, które w roku szkolnym 2019/2020 rozpoczynają naukę w klasie pierwszej. 

SZANOWNI RODZICE!

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 13 im. Alfreda Szklarskiego w Rudzie Śląskiej informuje, że w dniach 15, 16, 17.04.2019 r. Egzamin Ósmoklasisty odbędzie się zgodnie z planem.

Uczniowie przystępujący do Egzaminu powinni się zgłosić do Szkoły najpóźniej o godz. 8.15.

Z poważaniem,

Dyrektor Szkoły nr 13 

mgr inż. Jolanta Sroka

SZANOWNI RODZICE!

Informacja MEN

Konkurs Math Master! Nasi uczniowie odnieśli sukces!

Relacja konkurs Math Master

Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją z balu Absolwenta.

fotorelacja z balu

Zapraszamy do obejrzenia relacji z obchodów 50-lecia szkoły.

https://www.facebook.com/RudaSlaskaComPl/videos/1021259114738586/

http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/aktualnosci/2019/03/01/zloty-jubileusz-szkoly-podstawowej-nr-13/

Serdecznie dziękujemy Wszystkim, którzy świętowali z nami 50-lecie naszej 13-tki!

50-lecie podziękowania

Uprzejmie informujemy!

Ze względu na obchody 50-lecia naszej szkoły sekretariat w dniu 01.03.2019 r. będzie nieczynny.
 

REKRUTACJA DO KLASY 1!

Szanowni Rodzice!

Informujemy, że rekrutacja dzieci do klasy pierwszej w naszej szkole rozpoczyna się 04 marca 2019 r.

Zapraszamy do sekretariatu  z kompletem wypełnionych dokumentów (zamieszczonych poniżej) w godzinach jego pracy.

zgłoszenie do szkoły 2019-20

Wniosek o przyjęcie do szkoły podstawowej-1

Regulamin rekrutacji do klasy 1 Szkoły Podstawowej nr 13 im

Potwierdzenie_woli_przyjecia

oświadczenie-o-zapisaniu-do-klasy-integracyjnej

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i uzupełniającym na rok szkolny 2019

BAL ABSOLWENTA

Szanowni Państwo!

1 lutego zakończyła się sprzedaż biletów na Bal absolwenta. W związku z tym prosimy osoby, które zakupiły bilet o kontakt w celu ustalenia miejsc przy stolikach.

Tel: 603 743 555, 600 035 061

1 % fundacja

Serdecznie dziękujemy za przekazanie 1% swojego podatku na rzecz Fundacji Edukacja Marzeń, która działa dla naszej szkoły. Otrzymaliśmy kwotę 1160,37 zł, którą przeznaczyliśmy na zakup naklejek edukacyjnych na schody, podłogi i ściany.

Bardzo prosimy o przekazanie 1% także w tym roku.
Podczas wypełniania formularza PIT należy wpisać KRS: 0000270261 oraz cel szczegółowy EDUKACJA MARZEŃ RUDA ŚLĄSKA 8941.
Korzystamy z pomocy Fundacji Studenckiej Młodzi – Młodym, która zajmuje się pozyskiwaniem 1% dla innych organizacji.

 

 

„PROJEKT Z ZUS” ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!

„Projekt z ZUS” uczy młodzież, by być wzajemnie odpowiedzialnym wobec osób, które przynależą do innych pokoleń (solidaryzm społeczny); ubezpieczać się w czasie aktywności zawodowej i indywidualnie dbać o swoją emerytalną przyszłość. Wszystko po to, aby systematycznie budować świadomość młodego pokolenia o tym, jak ważne są ubezpieczenia społeczne.

 

DARMOWE PODRÓŻE KOLEJAMI ŚLĄSKIMI DLA DZIECI i MŁODZIEŻY W CZASIE FERII!

W związku z obchodami 50-lecia Szkoły Podstawowej nr 13 zwracamy się     do Państwa z prośbą o udostępnieni ( wypożyczenie lub skan)ciekawych zdjęć związanych z historią naszej szkoły, które być może znajdują się w Państwa posiadaniu. Zdjęcia będą stanowiły część wystawy.

Prosimy zdjęcia składać w sekretariacie szkoły lub wysyłać skany z krótkim opisem na adres e-mail.

Fundacja EDUKACJA MARZEŃ działająca przy Szkole Podstawowej nr 13 zwraca się z prośbą         o przekazanie 1% podatku na rzecz uczniów.

 

Zapraszamy do Naszej biblioteki szkolnej

Biblioteka, kącik czytelniczy

 

 

ZOSTALIŚMY NAGRODZENI ZA UDZIAŁ W AKCJI „REKORD DLA NIEPODLEGŁEJ”!!!

III WIELKIE SZKOLNE KOLĘDOWANIE!

Zapraszamy do udziału w Wielkim Szkolnym Kolędowaniu 2.01.2019 r. o godzinie 17! Więcej informacji zamieszczono na plakacie i w pliku poniżej.

 informacja o konkursie kolęd

WESOŁYCH ŚWIĄT!

SZANOWNI RODZICE!

Zapraszamy do zapoznania się z listem Pani Minister oraz z ulotką dotyczącą rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.

Ulotka dotycząca rekrutacji do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2019-2020 w wersji pdf

List Minister Edukacji do Rodziców w wersji pdf

KONSULTACJE Z NAUCZYCIELAMI KL. I-VIII

Serdecznie zapraszamy rodziców na konsultacje z nauczycielami kl. I-VIII, które odbędą się we wtorek – 11.12.2018 r.- w godzinach 17.00-19.00.

Zapraszamy do udziału w akcji „Góra grosza”!

AKCJA GÓRA GROSZA

Zapraszamy do zapoznania się z blogiem prowadzonym przez Samorząd Szkolny

https://samorzaduczniowski.home.blog/

Prosimy o zapoznanie się z listem Pani Minister Edukacji Narodowej do rodziców w sprawie zabezpieczenia przed skutkami zachorowań na choroby zakaźne. list_MEN_GIS_rodzice

IV OGÓLNOPOLSKI KONKURS „WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW”

Biblioteka szkolna zaprasza wszystkich rodziców i uczniów kl. 1-4 oraz 5-8 do udziału w konkursie „WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW”. Szczegóły konkursu znajdą państwo na plakacie. Regulamin konkursu dostępny na stronie www.wielka-liga.pl

Serdecznie zapraszamy na wieczór poetycki ….

Przypominamy, że zgodnie z przyjętą przez Sejm RP ustawą 12 listopada 2018 r. jest dniem wolnym, w związku z tym zajęcia lekcyjne nie odbywają się.

Przypominamy, że 2.11.2018 jest dniem opiekuńczym w szkole . Zajęcia świetlicowe dla uczniów  ( gry, zabawy, zajęcia sportowe) odbywają się w  godz.7.00 -16. 00.

Jesteśmy w TELEWIZJI! 🙂

Mówią o naszej zielonej pracowni w SferaTV. Zobaczcie sami od 14:23!

Prosimy o zapoznanie się z wytycznymi MEN w sprawie próbnego egzaminu ósmoklasisty oraz materiałami ćwiczeniowymi.

Próbny egzamin ósmoklasisty

Piszą o nas w RUDZKI przegląd inwestycyjny. Zachęcamy do zapoznania się z krótką notatką na temat inwestycji zakończonych w naszej szkole!

 

NASZA SZKOŁA bierze udział w XI Ogólnopolskiej Akcji Ekologicznej pod hasłem: „ODDAJ ZUŻYTY TELEFON KOMÓRKOWY”

ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU! NASZA SZKOŁA MOŻE WYGRAĆ CENNE NAGRODY! Szczegóły na  poniższym plakacie.

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym wydaniem gazetki szkolnej „Drogowskaz”

Wydanie 1 gazetki

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami nt. pakowania i wagi tornistrów przez uczniów.

http://www.kuratorium.katowice.pl/index.php/kuratorium/aktualnosci/1-pazdziernika-2018-ogolnopolski-dzien-tornistra/

Akcja Empik – Tysiąc powodów by czytać

Zapraszamy całą Społeczność Szkoły oraz Miłych Gości na Festyn…

6.10.2018r. w sobotę na  Festyn Profilaktyczno-Sportowy. Szczegóły imprezy przedstawiono na poniższym plakacie!

NARODOWE CZYTANIE

W poniedziałek – 24 września – przyłączamy się do obchodów akcji Narodowe Czytanie pod patronatem Pary Prezydenckiej. Uczestnikami akcji będą uczniowie klas I-VIII oraz nauczyciele. Głośne czytanie będzie miało miejsce w salach lekcyjnych w celu utrzymania kameralnej atmosfery. Najmłodsi uczestnicy usłyszą tekst „Pieśni Legionów Polskich”, z kolei klasom IV-VI zaprezentowane zostaną wybrane teksty z Antologii Niepodległości. Fragmentów „Przedwiośnia” wysłuchają uczniowie klas VII-VIII. W ramach zajęć plastycznych uczniowie stworzą prace na temat „Polska – moja Ojczyzna”.

Oficjalna strona Prezydenta Rzeczpospolitej Polski

 

            Od 2016 roku Szkoła Podstawowa nr 13 im. Alfreda Szklarskiego przechodzi dynamiczne zmiany, by jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby uczniów i rodziców.

 

Pozytywne zmiany zaszły zarówno w wyglądzie budynku, jak i bazie dydaktycznej.
W kwietniu 2017 r. zakończył się remont elewacji, dzięki czemu szkoła zyskała nowoczesny wygląd współgrający z zielonym otoczeniem. Bezpieczeństwo uczniów poprawiły przezroczyste daszki nad drzwiami i oknami. Kolejną poważną inwestycją było stworzenie wielofunkcyjnego boiska szkolnego – dzieci mają do dyspozycji kilka stanowisk, m.in. do biegania, skoków w dal, gry w piłkę nożną, ręczną, siatkówkę czy koszykówkę; a wszystko to na wytrzymałej i komfortowej nawierzchni, zapewniającej amortyzację podczas upadków. Boisko jest wyposażone w siatki zabezpieczające oraz wygodne ławki; zlikwidowano też stromą skarpę, którą zastąpił nowy trawnik. Ponownie uruchomiono plac zabaw tak, by młodsze dzieci miały swoje miejsce podczas przerw na dworze. W najbliższej przyszłości planowany jest również remont ścieżki prowadzącej do głównego wejścia

            Odświeżeniu zostały także poddane korytarze i klasy, pomalowano je na łagodny szary kolor, sprzyjający wyciszeniu i stanowiący neutralne tło, np. dla wystaw prac uczniowskich. Ponadto systematycznie prowadzona jest wymiana ławek, krzeseł, dywaników do zabawy dla klas I-III oraz mebli. Dzięki temu dzieci uczą się w sprzyjającym, estetycznym otoczeniu.

Placówka zyskała również nową salę do rewalidacji wraz z bogatą bazą gier i zabaw edukacyjnych oraz nowoczesną pracownię przyrodniczą. SP nr 13 jako jedyna szkoła w Rudzie Śląskiej wygrała projekt edukacyjny Zielona pracownia, umożliwiający całkowity remont pomieszczenia. Wymieniono wykładzinę, rolety, meble, biurko, komputer, a zdobywanie wiedzy
z zakresu chemii i fizyki będzie odbywać się teraz przy nowych stanowiskach pracy, wyposażonych w mikroskopy i umożliwiających stały kontakt uczniów i nauczyciela. Przystąpienie do projektu Aktywna tablica pozwoliło z kolei na zakup najnowocześniejszych w Polsce tablic interaktywnych wraz z oprogramowaniem, głośnikami i rzutnikami. W bieżącym roku każda klasa w szkole zyskała tablicę interaktywną lub rzutnik z ekranem, co pozwoli dzieciom oraz nauczycielom wykorzystywać nowoczesne technologie podczas lekcji, a także komunikować się i wymieniać wiedzą z uczniami z całego kraju, a nawet świata. Specjalnie dla dzieci z młodszych klas, z pomocą Rady Rodziców i fundacji Edukacja Marzeń (działającej przy SP nr 13) zakupiono również zabawki multimedialne, którymi można sterować za pomocą smartfonów. Elektroniczne zwierzątka chodzą, śpiewają, tańczą i mówią, wywołując uśmiechy na twarzach najmłodszych. Do dyspozycji dzieci są również roboty do nauki programowania, pomagające zdobyć informatyczne umiejętności w praktyce.

W wyniku zrealizowanych inwestycji Szkoła Podstawowa nr 13 stała się miejscem,
w którym uczniowie, w bezpiecznych warunkach, przygotowują się do mądrego korzystania
z komputerowych technologii. Nie jest to jednak koniec korzystnych zmian, już bowiem planowane jest zagospodarowanie zielonych terenów wokół szkoły oraz dalsza wymiana pomocy dydaktycznych.

 

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą programu „Dobry Start”:

Program – Dobry Start

Wykaz podręczników na rok szkolny 2018-2019

Prosimy o zapoznanie się z listem MEN na temat 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę:

List MEN – 100-lecie niepodległości

Zapraszamy do zapoznania się z treścią apelu smogowego wydanego przez Prezydent Miasta Ruda Śląska: Apel smogowy

Rekrutacja 2018-2019 PLAKAT

W naszej Szkole rozpoczęło działalność SZKOLNA KOŁO WOLONTARIATU. Zapraszamy do odwiedzin na blogu:

http://wolontariattrzynastki.blogspot.com/

ULOTKA INFORMACYJNA O AKTUALNYM ATAKU WSZAWICY

Zapisy do świetlicy i na obiady.

Religia – informacja o podręcznikach

Zapraszamy do zapoznania się z ulotką przedstawiającą ofertę naszej Szkoły:

ULOTKA INFORMACYJNA SP

 

Zapraszamy do odwiedzin na stronie internetowej MEN poświęconej reformie edukacji: http://reformaedukacji.men.gov.pl

Prosimy także o zapoznanie się z treścią ulotki MEN dotyczącej reformy edukacji: Dobra Szkoła – reforma edukacji Prosimy o zapoznanie się z treścią ulotki Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej dotyczącej wszawicy: Co Twoje dziecko może mieć w głowie – profilaktyka wszawicy

Projekt – English is fun!

Rozporządzenie w sprawie wyprawki szkolnej